Introduction of Immersive VR
Target groups:
Project partners from schools, companies and universities, that have no experience with VR
Design and development purposes:
Introduction of the basic interactions and the possibilities of implementation of VR in the training and learning in further education and vocational education
Used development tools;
Unity, SteamVR, Blender, VRTK
Compatible devices:
HTC Vive (Pro)
Related academic papers, presentations and posters
Guo, Q. (2020): User Experience Design und Evaluationen in immersiven Virtual-Reality-Umgebungen. In: B. Zinn (Hrsg.) (2020): Virtual, Augmented und Cross Reality in Praxis und Forschung Technologiebasierte Erfahrungswelten in der beruflichen Aus- und Weiterbildung – Theorie und Anwendung. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, S. 31-55.
Zinn, B., Pletz, C., Guo, Q. & Ariali, S. (2020): Konzeptionierung virtueller Lehr- und Lernarrangements im Kontext des industriellen Dienstleistungsbereichs des Maschinen- und Anlagenbaus. In: B. Zinn (Hrsg.) (2020): Virtual, Augmented und Cross Reality in Praxis und Forschung Technologiebasierte Erfahrungswelten in der beruflichen Aus- und Weiterbildung – Theorie und Anwendung. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, S. 169-184.